USP + CTA – egyediségem és célüzenetem

Ez a két kifejezés fontos számodra az énmárkád építése során. A USP (Unique Selling Point) az az egyedi dolog, amiben te más vagy, mint a versenytársaid, ami megkülönböztet másoktól, a CTA (Call To Action) pedig az a cselekvés, amit irányodban elvársz a célcsoportodtól.

USP (Unique Selling Point) – Egyedi értékesítési tulajdonság

A USP azt a tulajdonságot jelenti, amely megkülönböztet egy terméket vagy szolgáltatást a versenytársakétól. Az USP csak rád, a te termékedre, szolgáltatásodra jellemző, vagyis egy olyan dolog, ami neked megvan, de a konkurenciának nincs. Ilyen lehet például egy alacsony ár, kiemelkedő minőség, különleges összetevő, egyedi garancia, kreatív hozzáadott érték, egyedülálló szolgáltatáscsomag, esszenciális tulajdonság stb.

Ha ezeket megfelelően kommunikáljuk és megtaláljuk azokat, akik ezeket a szempontokat szintén fontosnak tartják, akkor könnyen versenyelőnybe kerülhetünk versenytársainkkal szemben.

Az egyedi termék tulajdonságunk az, amely esetlegesen a marketing stratégiánk alapját fogja képezni. Bármilyen média csatornán kommunikálunk, ezt próbáljuk tisztán közvetíteni. Az USP időről időre változhat, főleg úgy, hogy a versenytársaink is folyamatosan figyelhetik a mi cselekedeteinket, viszont USP változtatás esetén esetlegesen a célközönség is változni fog, amellyel potenciálisan más eredmény is származhat.

A USP-d szerepet kaphat a szlogenedben is vagy a weboldalad hajtás feletti részén, a marketing anyagaidban és bármilyen tartalmadban.

A Szikra kurzusok esetében a USP, hogy kreativitás fókuszú és a tananyagok, témák más nézőpontból való megközelítése különbözteti meg más, hasonló kurzusoldaltól. Így azok, akik számára ez az egyediség, a kereteken kívüli gondolkodás, a rendhagyó önismereti és fejlesztési módszertanok fontosak, potenciális vásárló lehet. Ezáltal közös értékek mentén gondolkodunk, hasonló értékben hiszünk. Ez összeköt bennünket a célcsoporttal. Összeköt veled!

Példák USP-re:

  1. Egyéni vállalkozó: “Személyre szabott, környezettudatos divattervezés kizárólag újrahasznosított anyagokból.”
  2. Tanácsadó: “Egyedi, adatvezérelt stratégiai tanácsadás több mint 10 év tapasztalattal a tech iparban.”
  3. Pszichológus: “Empatikus, holisztikus terápiás megközelítés, amely a kreatív kifejezésre és a mindfulness technikákra épít.”
  4. Személyi asszisztens: “Személyre szabott asszisztensi szolgáltatások az időgazdálkodástól a rendezvénytervezésig, a diszkréció és hatékonyság garantált.”
  5. Fitness edző: “Egészségközpontú és izgalmas edzésprogramok, amelyek a hosszú távú jólétet és az erőnlétet helyezik előtérbe.”
  6. Fotográfus: “Egyedi, történetmesélő fotózás, amely az apró részletekre és az érzelmekre összpontosít.”
  7. Webfejlesztő: “Testreszabott, felhasználóbarát weboldalak, amelyek a modern design és a gyors teljesítmény tökéletes egyensúlyát kínálják.”
  8. Online marketing szakértő: “Adatvezérelt, kreatív online marketing megoldások, amelyek növelik a márka láthatóságát és az ügyfelek elköteleződését.”

Neked mi az USP-d? Mi emel ki a tömegből?

CTA (Call to Action) – Figyelemfelhívás egy cselekvésre

A CTA kifejezést főleg weboldalak esetében szokták alkalmazni, de rászabható minden tevékenységre, amikor szeretnél egy bizonyos cselekvést kiváltani a vásárlóidból/követőidből/olvasóidból. Ez a CTA időnként, platformonként, kampányonként változhat. Ha megnézed a Szikra kurzusok weboldalt, láthatod, hogy minden gomb a kurzusok megtekintése irányába terel, illetve a blogbejegyzésekben is vannak kurzusajánlók. Az én célom az oldalon, hogy megtekintsd a kurzust és hogyha szimpatikus számodra, akkor megvásárold és fejlődj. A közösségim posztjaimban is főszerepet kap ennek a cselekvésnek a hangsúlyozása, a hirdetésekben is, hírlevelekben is, illetve más cikkoldalakon (pl. szikramagazin.hu) is többször szerepelnek a kurzusok, beszélgetéseimben, előadásaimban is elhangzik. Gondold át, hogy mi lehet a te CTA-d, milyen cselekvést szeretnél kiváltani.

Milyen cselekvésekre vonatkozhat a CTA?

  • Terméked megtekintése/eladása
  • Szolgáltatásod megtekintése/értékesítése
  • Hírlevél feliratkozás
  • Fejlesztőanyag letöltés
  • Kapcsolatfelvétel veled
  • Közösségi oldalakra irányítás
  • Feliratkoztatás a csatornádra
  • stb.

Feladat

Fogalmazd meg a USP-det és a CTA-dat, utóbbiból felület- és kampányspecifikusan lehet több is, csak rendelj hozzá célt.

Hozzászólások küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top